اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 33329
1399/05/13 - 10:30
کاهش نرخ باروری در پاندمی COVID-19

تاریخ نشان می دهد که افزایش نرخ مرگ و میر طی جنگ ها و قحطی ها با یک افزایش در نرخ زاد و ولد دنبال شده است، این در حالی است که انفلوآنزای اسپانیایی منجر به کاهش موقت باروری شد که آن هم در ادامه با یک انفجار زاد و ولد همراه بود.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخلاف این روند تاریخی، به دلیل الزاماتی که طی COVID-19 وجود دارد، این امر با کاهش باروری و زاد و ولد همراه است و این در حالی است که فاکتورهایی که در گذشته موجب افزایش انفجاری زاد و ولد بعد از گذشت بحران می شوند، در حال حاضر وجود ندارند.

در مطالعه ای تحت عنوان" The COVID-19 pandemic and human fertility " ، محققین بر این باورند که پیش بینی میزان زاد و ولد در بحران کرونا مشکل است اما سناریوی احتمالی این است که زاد و ولد کاهش پیدا می کند که این حداقل در مورد کشورهای با درآمد بالا در کوتاه مدت صادق است.

در کشورهای پردرآمد ، اختلال در سازماندهی زندگی خانوادگی به دلیل تعطیل شدن طولانی مدت ، مراقبت از کودکان توسط والدین در پی تعطیلی مدرسه و بدتر شدن چشم اندازهای اقتصادی احتمالاً منجر به تعویق در فرزندآوری خواهد شد. سقوط بیشتر باروری در کشورهای پردرآمد موجب تسریع پیری جمعیت و کاهش جمعیت خواهد شد ، و پیامدهای آن برای سیاست های عمومی است.

در کشورهای کم درآمد و متوسط ، کاهش باروری در دهه های اخیر از روندهایی مانند شهرنشینی ، توسعه اقتصادی و مشاغل زنان تبعیت می کند و  بعید به نظر می رسد که با عقب نشینی های اقتصادی بازگردد. هرچند مشکلات در دسترسی به خدمات تنظیم خانواده ممکن است منجر به کوتاه شدن سن بارداری های ناخواسته و بدتر شدن سلامت نوزاد و باروری شود.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved